ARMDA etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
ARMDA etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

9 Nisan 2010 Cuma

ARENA Bilgisayar

Iyidir, guzeldir.. Alip satmisligim vardir.. ARMDA yi daha cok severim ama.. Fakat borsa denildiginde isin ehli olan insalardan biri olan Inan Dogan bey ARENA'yi mercek altina almis.. Ve mukemmel bir inceleme yapmis... Linkide burada...

Asil inceleme ise yani isin sonucu burada...

Tabi ikincisine girememissinizdir.. Eee 200 milyon dolarlik fon yonetmis birinin fikirlerine her zaman bedava ulasamayabilirsiniz..

Onun icinde birazcik ama gercekten birazcik bir bedel odemelisiniz.. Daha ayrintili bilgiye buradan ulasabilirsiniz..

31 Mart 2010 Çarşamba

Portfoyum...

Herkesin de bildigi ama uygulamada sorunlar yasadigi sey 'portfoy cesitlendirmek'. Bunun icin ekonomiturk sitesinde guzel bir yazi bulunuyor http://ekonomiturk.blogspot.com/2010/02/portfoy-cesitlendirmesi-nedir.html

Buradan ogrenilecek bir cok sey var ekonomiturk sitesindende zaten daha sonra bahsederiz..
Kendime donersem.. Benimkisi sadece borsa icinde bir cesitlendirme oldu bugune kadar.. Yani Portfoyumu hep borsaya bagladim.. Bunun icinde endeks dustugunde bende kaybettim, ciktiginda bende kazanmaya calistim..

Burada onemli kisim kaybettim kismi.. Endeks duserken kaybetmek kolaydir inanin, cikarken ise kazanmak kaybetmek kadar kolay degildir..

Ayrica en onemli seylerden bir tanesi kaybettiginizi kazanmaniz icin cok daha iyi bir performans sergilemek zorunda oldugunuzdur.. En kolay sekilde elinizdeki para 100 lira iken % 50 kaybiniz olursa, 50 liraya dusmus olur.. Ertesinde bu parayi kazanmak isterseniz %100 bir performans sergilemeniz gerekiyor..

Bunlar bilinmesi gerekenler..

Kendime gelince, dune kadar elimde 10 civarinda farkli kagida yatirimim vardi.. Siralayacak olursam; ARMDA, BOYNR, CARFB, ETYAT, GSDHO, IPMAT, KOZAA, NETAS, NTHOL, NTTUR, TIRE ve SASA..

Bunlar endeks 48700leri gordugu 25 subatta bana iyi darbe vurdular.. Bende ortalama bir hafta onceye kadar elimden cogunu cikardim. Ve kayibimi duzeltebilmek adina VKFRS diye bir hisseye portfoyumu bosalttim.. Iyide gitti zararimi kabattim derken SPK kucuk yatirimciyi korumak adina 'brut takas'i baslatti.. Brut takasi baska bir yazimda ele alirim.. Ve kagida psikolojik bir yikima yol acti... Ilk seans %11 kayipla direk tabandaydi ve hic hareket etmedi.. Ikinci seans ne yonde bir hareketi olur izleyip gorucez acikcasi..

Suan ise portfoyumde 3 kagit bulunuyor.. VKFRS, SASA ve NETAS...

Saygilar..