Brut Takas Nedir? etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Brut Takas Nedir? etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

7 Nisan 2010 Çarşamba

Brut Takas Nedir? - 2

Forumlarda gordugum kadariyla brut takas uygulamasinin hala anlasilamadigini anliyorum.. Birde adamlar brut takasli olan hissede islem yapabiliyorlar anlamadan..

Adim adim anlatalim.

1) Brut takasli A hissesini alabilmek icin elinizde kullanilabilir paranin olmasi beklenir..
2) Aldikdan sonra normal hisselerde oldugu gibi ayni gun icinde satamazsiniz.. Satabilmek icin bir is gununun gecmesi gerekir.
3) Sattikdan sonra normal hisselerde oldugu gibi, hisse karsiligi maliyet takas hesabiniza duser..
4) Ve bununla tekrar istediginiz bir hisseyi alip satabilirsiniz..

Yani hisseyi sattikdan sonra iki gun beklemeniz gibi bir durum soz konusu degildir.. O beklenilen hisseler yani satis islemi gerceklestikden sonra takasa dusmeyen sizi 2 gun bekleten hisselerin oyle olmasinin nedeni ozsermayelerinin yeterli olmamasindan kaynaklaniyor.. Bunuda alis satis yaparken size siteminiz bildiriyor. (veya bildiriyor olmali)

Dilerim netlik kazanirda brut takas islemini anlayabilirler yatirimcilar..

3 Nisan 2010 Cumartesi

Son Durum!




VKFRS icin cuma gunu guzel gecti.. Acikcasi cok umutsuzdum.. Isin nereye kadar gidecegi konusunda en ufak bir fikrim yoktu.. 27'lerden geldigi noktaya dusebilecegini bile dusundum.. Tabiki bunun asil nedenide SPK'nin uyguladigi 'salakca' brut takas uygulamasiydi..

Uzaktan bakinca brut takas tabi ki de guzel.. Cebinde parasi olan ve hisseye gercekten yatirim yapmak isteyen kisileri bu brut takas yoluyla saptiyacaklarini ve digerlerinide kotu niyetlerinden dolayi hisseden uzak tutacaklarini dusunurek boyle bir uygulamaya girmisler.. Peki burdan yazili sekilde dusunuyorum..
Hisse brut takasa girdikden sonraki carsamba ve persembe gunlerinde yasanilan 4 tabanda kac tane kucuk yatirimci ellerindeki hisseyi cikartabildi.. Cok cok az.. Peki hisse bundan ne kadar zarar gordu... Nerdeyse %53.. Peki bu kimlerin isine yaradi biliyor musunuz? Hisse belki asagi gelirde para kazaniriz diyen bazi araci kurumlarin aciga sattiklari ve hisse assagi gelmedigi icin zarar eden araci kurumlarin isine gelmistir..
Yani SPK ismindeki gibi sermaye ye hizmet ediyor yani Buyuk Oyunculara...

Hisseye donecek olursak, brut takas uygulamasina ragmen hissenin tavan tavan yapmasi, cok olumlu bir algilama yaratti tabiki.. pazartesi gunude islerin iyi gidecegini dusunuyorum.. Hatta bedelsiz sermaye verinceye kadar, yani bolununceye kadar belli bir ivme alacaktir umuyorum.. Bedelsizden sonra neler mi olur? Onuda bir sonraki yaziya sakliyalim simdilik..

31 Mart 2010 Çarşamba

VKFRS'de donen oyun...


SPK NIN KIZDIĞI VE BRÜT TAKASA NEDEN OLAN OLAY HALK POLEN GLOBAL EURO VE SOYMEN IN YAPTIĞI OLAY EŞİT MİKTARLI ALIM SATIM..BAZILARI ANLAMAYIP LAF ATMAYA KALKSADA BUNA TRADE DENİYOR.ADAMLAR ALDIKLARINI OLDUĞU GİBİ VERMİŞLER.BU ADAMLAR ÇOK CÜZİ KOMİSYON ÖDERLER.YADA KOMİSYON ÖDEMEZLER.SADECE TRADE LE TAHTAYI YÜKSELTİR.20 DEN BERİ YAPILAN BU BU SENETTE.ZARAR GÖRÜNEN KURUM POLEN.KURUMLAR BELLİ BİR GRUBUN ZATEN.TOPLAMDADA CİDDİ KAR YAZMIŞLAR.YUKARDAN YAZDIĞIM KURUMLARI İNCELEYİP GÖREBİLİRSİNİZ.SONUÇ NE AYIN 27 YESİNDE DEDİĞİM MALI ALAN KY.SPK KİME CEZA KESTİ KY YE.ADAMLAR DA MAL YOK ZATEN.

EĞER BU OLAYI BÖYLE SÜRDÜRECEKSE ÇOK KY Yİ KÜSTÜRÜR VE BATIRIR SPK BU UYGULAMAYLA.BU TİP HAREKETLERİ ÖNLEMEK İSTİYORSA BU ADAMLARI BULUP CEZA KESMESİ GEREK.BRÜT TAKASLA BUNUN ÖNÜNE GEÇEMEZ.DÜN AFYON ASLAN VEGSRAY DAYDILAR BUGÜN VKFRS İDİ.YARIN BAŞKA SENET BULURLAR.BÖYLE GİDERSE İMKB NİN UFAK KAĞITLARI HEP BRÜT TAKASA GİRER.

BİRDE ŞÖYLE BİR DURUM VAR EĞER TAHTADA ÖZEL DURUM VARSA BRÜT TAKAS UYGULAMASI GELİYOR.BEDELSİZ BİRLEŞME VE ÇAĞRI BU DURUMLAR.HİÇ BİR AÇIKLAMA OLMADAN YÜKSELEN SENETLEREDE BÖYLE BİR UYGULAMA HENÜZ YOK.

Bu hisse.net forumundan bir uyenin yorumudur.. Kesinlikle her kelimesine katiliyorum.. Paylasmak istedim..

Brut Takas Nedir?

En kisa olarak soyle aciklanabilir.. Bir hisse cok yuksek volatilitede hareket yapar.. (Yani yukselir ve alcalir).. SPK'da kagidi brut takasa aldigini aciklar.. Bundan sonra hisse almak isterseniz elinizde net paranizin olmasi gerekir, takasdan gelecek parayi kullanamazsiniz ve T+2 surede de hisseyi satamazsiniz.. Boylece SPK'nin dedigine gore gercek yatirimciyi gormus olursunuz ve hissedeki spekulasyon islemlerinin onune gecmis olursunuz!!

Ne buyuk salaklik.. Evet yola cikis acisindan guzel.. Tabiki gercekten hisselere yatirim yapilsin al-sat yaparak cok buyuk karlar kazanilmasin sozum yok.. Ama o zaman butun borsayi degistirelim surekli brut takasda islem gorsun..

Veya bir hissenin brut takasa dusebilmesi icin gercekten nelere gerektigi net olarak aciklansin.. Yani bir hisse var LINK.. Bu sirket yilbasinda 2.15 liraymis suan ki degeri 7.80 lira.. Simdi bu sirket ne yaptida bu kadar yukseldi ve SPK'nin hic sesi cikmadi.. Veya VKFRS bu kadar yukseldiginde nerelerdeydiniz de simdi bir anda brut takas icine aldin SPK.. Anlamak zor..

VKFRS, bugun 5bin lotla yuzde 20 deger kaybetti buna yapacak bir seyi yok mu acaba SPKnin?

Neyse diyecek laf cok.. Brut takas hakkinda daha detayli bilgi almak istiyenler icinde SPKnin linkini alta ekliyorum.. http://www.spk.gov.tr/duyurugoster.aspx?aid=2010330&subid=1&ct=c
Buyrun girin okuyun, ogrenin!!!